سنگ قبر جدید شه کرم فرزند قره حسن چگنی، وفات 1195 هجری قمری، قبرستان امام زاده حیات الغیب، تاریخ بازنویسی سنگ قبر 1378 شمسی
 
حدود 400-300 سال پیش بزرگان طایفه ای که ما هم اکنون آن را به نام طایفه شه کرم(شاه کرمی)،می شناسیم بارها و بارها هنگام قشلاق و ییلاق از منطقه محل سکونت فعلی شاه کرمی ها عبور کرده اند آنها هر بار که ازمنطقه چگنی یا رو ولم ریمله به سمت مناطق گرم تر مثل دره شهر یا سیمره بطور کلی پشت کوه ایلام مهاجرت کرده اند ازمنطقه کنونی محل سکونت شاه کرمی ها عبور کرده و شاید هر بار هنگام عبور ازاین منطقه در ذهنشان خطور کرده است که این منطقه، منطقه مناسبی برای سکونت و دامپروری می باشد تا اینکه سال 1135 هجری قمری(حدود 300سال پیش)،هنگام رفت یا برگشت در منطقه کنونی اتراق می کنند و زمانی که از لحاظ آب و هوایی آنرا منطقه معتدلی می بینند برای همیشه درآن ماندگار شده و شاید از آن پس دیگر ییلاق و قشلاق نکرده اند .
آنچه مسلم است و بیشتر بزرگان و راویان در مورد آن اتفاق نظر دارند چندنفر به نام های عمدحسن، شه کرم،     شاه فلاح(فلاوند)، کمال و محمدبک، و شاید همراهان دیگری هم داشته اند که ما آنها را نمی شناسیم، اولین افرادی هستند که در منطقه کنونی (محل سکونت شاه کرمی ها)، چادرهایشان را بر افراشته اند، آنها همه از یک خانواده و از ایل بزرگ چگنی بوده اند حالا نسبت های آنها باهم با کمی تفاوت بیان می گردد . 
آنها در کنار ساکنان اولیه این منطقه ماندگارو با آنها پیوند می شوند، آرام آرام اقوام سببی آنها مثل کردهای پشت کوه ایلام، بختیاری ها، مونوندها و غیره....از نقاط دور و نزدیک به آنها ملحق می شوند، آنها اقدام به خرید زمین در این منطقه از مالکان اولیه(پیریایی ها و رواقی ها)، کرده و صاحب ملک می شوند .
 ما بدرستی محل دفن عمدحسن، شاه فلاح، محمدبک و کمال را نمی دانیم، و نمی دانیم که آیا آنها دراین منطقه دفن شده اند یا خیر، اولین سنگ قبری که وجود دارد، سنگ قبر ویسکرم فرزند شه کرم می باشد که سال 1193هجری قمری و پیش از پدرش شه کرم فوت کرده است و در قبرستان امام زاده حیات الغیب دفن شده است و بعد از او  قبر شه کرم وجود دارد که او هم در قبرستان امام زاده حیات الغیب دفن گردیده است(وفات 1195هجری قمری)، ازاین تاریخ به بعد تمام فرزندان افراد نامبرده را دراین منطقه، قبرستانهای (حیات الغیب، میدان، گراب، ویسیان و فلاوند)، دفن کرده اند و سنگ قبر بیشتر آنها وجود دارد . 
عمد حسن دارای فرزندانی به نام های شاه حسین(شاوسه)، و سبزعلی می گردد، شاه حسین(شاوسه)، دارای فرزندانی به نام های زیتعلی، حسینعلی، عبد الحسین، ملک حسین، سلطان حسین و سبزعلی داری فرزندانی به نام های چراغعلی، عزیز، فرضعالی، نورعلی، سلطانعلی و جانعلی، می شوند .
چراغعلی فرزند سبزعلی خود دارای 12فرزند پسرمی شود.
(عمدحسن ها جمعیت قابل ملاحظه ای از طایفه شه کرم را به خود اختصاص داده اند) .
شه کرم دارای 9 فرزند پسر به نام های ملک علی، ویسکرم، صیدکرم، ملکه، محمدزمان، نوروزعلی، میرکرم، آئینه و کل والی می شود که هرکدام از فرزندان او هم دارای فرزندان پسر و دختر بسیاری می گردند .
 شاه فلاح(فلاوند)، دارای فرزندانی به نام های یارکه، مراد، قلایی، ساعی، شاهی و زره میگردد.
ما بدرستی ورثه محمدبک و کمال بزرگ را نمی شناسیم، یا ورثه ای نداشته یا مهاجرت کرده اند .
*(البته کمال دیگری داشته ایم که فرزند کل والی فرزند شه کرم بوده است ورثه او مشخص می باشند).
عمدحسن، شه کرم، شاه فلاح(فلاوند)، کمال و محمدبک در چند پشت خود شاید سه یا چهار نسل به شه کرم بزرگ  می رسیده اند که برادر شاه میرزا(جد میرزاوندها)،، شاه بداق(جد بداق ها) و سبزوار بوده است .
ازمیان افراد نامبرده، عمدحسن، شه کرم و شاه فلاح، همراه اقوام سبی خود تشکیل طایفه بزرگی به نام طایفه شه کرم را داده اند که شاید ازلحاظ آمار جمعیتی و انسجام بالاترین آمار جمعیتی وانسجام را از میان طوایف ایل چگنی به خود اختصاص داده اند.
   
متن نیاز به اصلاح و تحقیق بیشتر دارد.
                                                                                   علی کرمی کیان(شاه کرمی)